Dodaj tu swój tekst nagłówka
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
i Administracji, zwane dalej „Centrum MSWiA”, jest podmiotem leczniczym
w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
(t.j. Dz.U. z 2023.991 z późn. zm.) prowadzonym w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, dla którego podmiotem tworzącym jest Minister właściwy do spraw wewnętrznych. - Siedziba Centrum MSWiA mieści się w Warszawie przy ul. Wołoskiej 137. Centrum MSWiA wpisane zostało do:
- Krajowego Rejestru sądowego pod nr 0000216938
- Rejestru zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod nr Księgi 0000019392.
- Centrum MSWiA działa na podstawie:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2023.991
z późn. zm.) - ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 o publicznej służbie krwi (t.j. Dz.U.2023.318
z późn. zm.) - Statutu nadanego Zarządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
a także na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2023.991
Rozdział II
CELE I ZADANIA CENTRUM MSWiA
Celem działania Centrum MSWiA jest organizowanie i prowadzenie działalności w zakresie krwiodawstwa
i krwiolecznictwa, a zwłaszcza w zakresie pobierania krwi i jej składników, preparatyki oraz wydawania krwi i jej składników. Do zadań Centrum MSWiA należy w szczególności:
- Kwalifikowanie kandydatów na dawców krwi i dawców do oddania krwi;
- Prowadzenie rejestru dawców krwi oraz rejestru dawców krwi rzadkich grup, oddających krew w Centrum MSWiA;
- Pobieranie krwi oraz dokonywanie zabiegów z tym związanych;
- Gromadzenie, konserwacja, przechowywanie oraz wydawanie krwi i jej składników;
- Propagowanie honorowego krwiodawstwa i pozyskiwanie dawców krwi,
we współdziałaniu z Polskim Czerwonym Krzyżem i innymi jednostkami organizacji pozarządowych; - Zaopatrywanie podmiotów leczniczych w krew i jej składniki;
- Zaopatrywanie wytwórni farmaceutycznych w osocze krwi po uzyskaniu odpowiednich akredytacji i posiadania nadwyżek osocza;
- Udzielanie konsultacji związanych z leczeniem krwią;
- Prowadzenie rejestru powikłań poprzetoczeniowych;
- 10)Sprawowanie specjalistycznego nadzoru w dziedzinach krwiodawstwa
i krwiolecznictwa; - 11)Organizowanie szkoleń w dziedzinach krwiodawstwa i krwiolecznictwa;
- 12)Współdziałanie z zakładami opieki zdrowotnej w zakresie przeszczepiania tkanek i narządów;
- 13)Prowadzenie działalności naukowo-badawczej i prac badawczo-rozwojowych
w dziedzinie krwiodawstwa i współdziałanie z odpowiednimi jednostkami w tym zakresie; - 14)Realizacja zadań na potrzeby obronne państwa wynikających z wytycznych Ministra właściwego ds. wewnętrznych;
- 15)Zawieranie umów na wykonywanie świadczeń zdrowotnych przez Centrum MSWiA oraz udzielanie świadczeń zdrowotnych zlecanych przez osoby fizyczne
i inne podmioty; - 16)Uczestnictwo w przygotowaniu osób do wykonywania zawodu medycznego
i kształceniu osób wykonujących zawód medyczny oraz podnoszenie kwalifikacji zawodowych kadry kierowniczej oraz pozostałych pracowników Centrum MSWiA; - 17)Wykonywanie działalności innej niż działalność lecznicza pod warunkiem,
że nie jest ona uciążliwa i nie stanowi zagrożenia dla personelu, dawców i biorców krwi i jej składników; - 18)Realizacja innych zadań określonych w Ustawie o publicznej służbie krwi, Statucie i obowiązujących przepisach.
Rozdział III
STRUKTURA ORGANIZACYJNA CENTRUM MSWiA
§1
- Centrum MSWiA zarządza Dyrektor powołany przez Ministra właściwego
ds. wewnętrznych, przy pomocy Zastępcy Dyrektora do Spraw Medycznych. - W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora do Spraw Medycznych, Główny Księgowy lub pracownik wyznaczony przez Dyrektora.
- Strukturę organizacyjną Centrum MSWiA zgodnie ze Schematem organizacyjnym Centrum MSWiA, który stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, tworzą następujące Komórki Organizacyjne (KO) i Samodzielne Stanowiska Pracy:
- Dyrektor /DG/
- Osoba Odpowiedzialna /OD/
- Osoba Wykwalifikowana /OW/
- Zastępca Dyrektora do Spraw Medycznych /DM/
- Dział Dawców i Pobierania /DDiP/
- Rejestracja /RE/
- Gabinety Lekarskie /GL/
- Pobieranie /PB/
- Dział Preparatyki i Ekspedycji /DPiE/
- Preparatyka /PR/
- Ekspedycja /EK/
- Dział Laboratoryjny /DL/
- Medyczne Laboratorium Analityczne /MLA/
- Immunologia Transfuzjologiczna /IT/
- Czynniki Zakaźne Przenoszone przez Krew /CZPK/
- Dział Zapewnienia Jakości /DZJ/
- Dział Administracyjny /DA/
- Sekretariat /SEK/
- Promocja Krwiodawstwa /PK/
- Księgowość /KS/
- Magazyn /MG/
- Główny Księgowy /GK/
- Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Personalnych
- Samodzielne Stanowisko Pracy ds. IT
- Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zamówień Publicznych
- Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Danych Osobowych/IOD
- Samodzielne Stanowisko Pracy ds. BHP i PPOŻ
- Samodzielne Stanowisko ds. Obronności
- Radca Prawny
- Dział Administracyjny /DA/
- W Centrum MSWiA wyodrębniony jest zakład leczniczy w rozumieniu ustawy
o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 r. z późn. zmianami, działający pod nazwą „Centrum Krwiodawstwa MSWiA”. W skład zakładu leczniczego wchodzą następujące Komórki Organizacyjne:- Dział Dawców i Pobierania/DDiP/
- Dział Preparatyki i Ekspedycji /DPiE/
- Dział Laboratoryjny /DL/
- Dział Zapewnienia Jakości /DZJ/
Rozdział IV
ZAKRES ZADAŃ DYREKTORA, JEGO ZASTĘPCY ORAZ OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH
I WYKWALIFIKOWANYCH
- Dyrektor Centrum MSWiA:
- Kieruje i zarządza Centrum MSWiA oraz jest zwierzchnikiem wszystkich pracowników Centrum MSWiA.
- Reprezentuje jednoosobowo Centrum MSWiA na zewnątr
- Organizuje bieżące funkcjonowanie Centrum MSWiA, w tym odpowiada
za realizację zadań wynikających z postanowień Statutu, przepisów powszechnie obowiązujących lub z decyzji organu tworzącego. - Podejmuje decyzje dotyczące Centrum MSWiA i ponosi za nie odpowiedzialność, chyba, że decyzja została zastrzeżona do kompetencji organu tworzącego. W tym celu Dyrektor wydaje m.in. zarządzenia, decyzje, pisma, wyjaśnienia oraz ustanawia regulaminy wewnętrzne.
- Zarządza mieniem i odpowiada za realizację wydatkowania środków Centrum MSWiA zgodnie z zasadami legalności, rzetelności, celowości, gospodarności
i oszczędności. - Realizuje wszelkie zadania pracodawcy zastrzeżone do jego kompetencji przez normy kodeksu pracy.
- Pełni nadzór nad komórkami organizacyjnymi Centrum MSWiA.
- Powołuje i odwołuje zastępców oraz głównego księgowego za zgodą organu tworzącego.
- Może delegować część swoich uprawnień podległym mu pracownikom oraz udzielać im stosownych pełnomocnictw.
- Kieruje Centrum MSWiA osobiście lub przy pomocy podległych
mu pracowników, w tym w szczególności Zastępcy Dyrektora do Spraw Medycznych.
- Zastępca Dyrektora do Spraw Medycznych odpowiada za:
- Nadzór merytoryczny nad działalnością Komórek Organizacyjnych Centrum MSWiA w zakresie pobierania krwi i jej składników
- Koordynację pracy działów: Działu Dawców, Pobierania i Ekspedycji, Działu Preparatyki, Działu Laboratoryjnego, Działu Zapewnienia Jakości oraz Ekipami Wyjazdowymi w zakresie właściwej gospodarki krwią i jej składnikami
- Systematyczne przekazywanie Dyrektorowi Centrum MSWiA informacji dotyczących spraw z zakresu swego działania oraz bezzwłoczne zawiadomienia Dyrektora o dostrzeżonych nieprawidłowościach
- Bieżący nadzór nad przestrzeganiem procedur
- Koordynowanie szkoleń lekarzy i pielęgniarek
- Udzielanie konsultacji lekarskich związanych z leczeniem krwią i jej składnikami, a także powikłań poprzetoczeniowych
- Koordynowanie i uczestniczenie w kontrolach zewnętrznych
- Osoba Odpowiedzialna zapewnia, że każda jednostka krwi lub składnik krwi zostały pobrane i zbadane, a jeśli są przeznaczone do transfuzji, zostały przetworzone, przechowywane i przekazane, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Funkcję Osoby Odpowiedzialnej pełni kierownik Działu Zapewnienia Jakości lub w razie
jej nieobecności osoba ją zastępująca.
- Osoba Wykwalifikowana zapewnia, że każda jednostka osocza została wytworzona
i skontrolowana zgodnie z przepisami prawa i wymaganiami określonymi
w pozwoleniu na dopuszczenie do obrotu.
Rozdział V
ZAKRES ZADAŃ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH I SAMODZIELNYCH STANOWISK PRACY
- Do zadań Działu Dawców i Pobierania /DDiP/ należy:
- Zakładanie i aktualizacja kartotek dawców
- Sprawdzanie w systemie informatycznym danych dotyczących dyskwalifikacji
- Kierowanie dawców na badania laboratoryjne
- Udzielanie informacji dawcom dotyczących oddawania krwi i jej składników
- Wydawanie zaświadczeń dawcom krwi i jej składników
- Badanie i kwalifikowanie dawców do oddania krwi i jej składników
- Pobieranie krwi i jej składników
- Pobieranie próbek do badań laboratoryjnych
- Organizowanie i uczestnictwo w ekipach wyjazdowych
- Współpraca z klubami Honorowych Dawców Krwi, promocja krwiodawstwa
- Udział w kontrolach SP ZOZ MSWiA
- Przeprowadzanie szkoleń w zakresie prowadzonych czynności
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum MSWiA
- Prowadzenie dokumentacji w zakresie prowadzonych czynności zgodnie
z obowiązującymi przepisami i procedurami
- Do zadań Działu Preparatyki i Ekspedycji /DPiE/ należy:
- Preparatyka krwi i jej składników
- Wstępna kwalifikacja krwi i jej składników
- Przechowywanie otrzymanych składników krwi
- Udział w komisyjnym zwalnianiu krwi i jej składników do użycia
- Przekazywanie wycofanych składników do DZJ
- Prowadzenie bieżącej kontroli składników w karencji
- Dystrybucja krwi i jej składników
- Zabezpieczenie jednostek znajdujących się w obszarze działania Centrum MSWiA w krew i jej składniki
- Przechowywanie krwi i jej składników
- Udzielanie informacji dotyczących posiadanych zapasów krwi i jej składników odpowiednim podmiotom
- Sprawowanie bieżącej kontroli zapasów magazynowych krwi i jej składników
- Współpraca z innymi placówkami publicznej służby krwi
- Prowadzenie szkoleń w zakresie prowadzonych czynności
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum MSWiA
- Prowadzenie dokumentacji w zakresie prowadzonych czynności zgodnie
z obowiązującymi przepisami i procedurami
- Do zadań Działu Laboratoryjnego /DL/ należy:
- Pobieranie próbek krwi do badań kwalifikacyjnych, do badań z zakresu immunologii transfuzjologicznej, badań kontrolnych dawców i badań weryfikacyjnych
- Wykonywanie badań laboratoryjnych u dawców krwi i jej składników
- Wykonywanie badań laboratoryjnych na zlecenie DZJ
- Udział w ekipach wyjazdowych
- Wykonywanie badań w próbkach dawców krwi zgodnie z przepisami obowiązującymi w publicznej służbie krwi lub nadzór i organizacja wysłania próbek do zewnętrznego laboratorium spełniającego wymagania
- Podejmowanie decyzji dotyczących nieprawidłowych wyników badań dawców
- Przekazywanie próbek i nadzorowanie badań weryfikacyjnych w Instytucie Hematologii i Transfuzjologii
- Przekazywanie informacji o wynikach badań do DZJ
- Archiwizacja próbek osocza dawców lub nadzorowanie archiwizacji
w laboratorium zewnętrznym - Wykonywanie oznaczeń grup krwi i badań przeglądowych przeciwciał
u dawców zgodnie z przepisami prawa - Udział w przyjmowaniu zgłoszeń dotyczących reakcji poprzetoczeniowych
i wysyłanie próbek w celu wykonania badań - Udzielanie konsultacji dotyczących leczenia krwią
- Udział w kontrolach Pracowni Immunologii Transfuzjologicznych i Banków Krwi SP ZOZ MSWiA
- Organizowanie szkoleń w dziedzinach krwiodawstwa i krwiolecznictwa
dla lekarzy, pielęgniarek i położnych oraz z zakresu wykonywania badań serologicznych dla osób ubiegających się lub odnawiających uprawnienia serologiczne - Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum MSWiA
- Prowadzenie dokumentacji w zakresie prowadzonych czynności zgodnie
z obowiązującymi przepisami i procedurami
- Do zadań Działu Zapewnienia Jakości /DZJ/ należy:
- Sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy komórek organizacyjnych Centrum MSWiA
- Opracowywanie, nadzór nad aktualizacją i archiwizacją procedur, specyfikacji
i innej dokumentacji w komórkach organizacyjnych - Kwalifikowanie krwi i jej składników do użycia
- Wycofywanie i niszczenie krwi i jej składników nie spełniających wymagań
- Prowadzenie procedury look back
- Nadzorowanie i kontrola zmian
- Nadzór nad odchyleniami, podejmowanie i nadzorowanie działań korygujących i naprawczych
- Zarządzanie i nadzorowanie zgłoszeniami poważnych niepożądanych zdarzeń lub poważnych niepożądanych reakcji i współpraca z lekarzem odpowiedzialnym za czuwanie nad bezpieczeństwem krwi i jej składników
- Prowadzenie bieżących kontroli materiałów używanych w komórkach organizacyjnych, aparatuty, technik laboratoryjnych, procesów, warunków przechowywania i transportu
- Prowadzenie kontroli jakości krwi i jej składników
- Nadzór i udział w kontrolach zewnętrznych i wewnętrznych
- Uczestniczenie w wyborze dostawców aparatury, sprzętu i odczynników
- Nadzór nad systemem komputerowym do obsługi dawców krwi
- Nadzór nad szkoleniami wewnętrznymi i zewnętrznymi
- Nadzór nad procedurami reklamacyjnymi
- Nadzór nad sprawozdawczością
- Udział w kontrolach SP ZOZ MSWiA
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum MSWiA
- Prowadzenie dokumentacji w zakresie prowadzonych czynności zgodnie
z obowiązującymi przepisami i procedurami
- Do zadań Działu Administracyjnego /DA/ należy:
- Obsługa kancelaryjna
- Prowadzenie korespondencji oraz rejestrów dokumentacji
- Archiwizacja dokumentacji
- Dekretacja dokumentów księgowych
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz pozostałych wartości niematerialnych
- Prowadzenie wartościowej ewidencji zapasów magazynowych
- Sporządzanie poleceń przelewów
- Prowadzenie dokumentacji księgowej
- Realizacja i nadzorowanie dostaw wspólnie z komórkami organizacyjnymi Centrum MSWiA
- Zlecanie napraw i remontów oraz nadzór ich wykonania
- Współpraca z PCK, klubami HDK oraz NCK w zakresie promocji honorowego krwiodawstwa
- Do zadań Głównego Księgowego /GK/
- Nadzorowanie zgodności operacji z planem finansowym oraz kontrola rzetelności dokumentów finansowych
- Nadzór nad prawidłowością wykorzystania środków przydzielonych z budżetu Państwa np. dotacji oraz innych środków będących w dyspozycji Centrum MSWiA
- Opracowywanie i aktualizacja polityki rachunkowości, w tym zakładowego planu kont, obiegu dokumentów księgowych, instrukcji, zasad inwentaryzacji
- Bieżąca kontrola obrotu środkami, bieżąca kontrola rachunków bankowych
i operacji prowadzonych przez konta bankowe - Nadzór nad przygotowaniem i realizacją sprawozdań finansowych, raportów, planów finansowych Centrum MSWiA
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Personalnych należy:
- wspieranie i realizowanie polityki Dyrekcji Centrum w zakresie zarządzania personelem, zatrudnienia, płac i spraw socjalnych.
- W zakresie spraw kadrowych (osobowych):
- Współudział w prognozowaniu, planowaniu i bilansowaniu potrzeb kadrowych Centrum
- Przygotowywanie, uzgadnianie i prowadzenie dokumentacji oraz ewidencji związanej z zatrudnianiem pracowników, ustalaniem uposażeń, przebiegiem zatrudnienia oraz rozwiązywaniem umów o pracę i umów zleceń
- Zgłaszanie wolnych wakatów w Urzędzie Pracy oraz poprzez ogłoszenia prasowe, internet i specjalistyczne organizacje pracownicze
- Kontrola porządku i dyscypliny pracy, rozliczania czasu pracy oraz sposobu wykorzystania zwolnień lekarskich, stawianie wniosków w zakresie stwierdzanych uchybień
- Przygotowywanie wniosków w sprawie nagradzania i karania pracowników
- Tworzenie, uaktualnianie i zarządzanie systemem dokumentacji pracowniczej (baza danych pracowników)
- Nadzór nad prawidłowym i terminowym sporządzaniem planów urlopów wypoczynkowych, kontrola ich wykorzystania
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o ubezpieczeniu społecznym
i zdrowotnym - Nadzorowanie innych spraw kadrowych, wystawianie świadectw pracy
i zaświadczeń w związku z przejściem na emeryturę lub rentę - Badanie potrzeb socjalno-bytowych załogi oraz współudział w opracowywaniu programów ich zaspakajania
- Współudział w opracowywaniu Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
- Prowadzenie sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
- W zakresie spraw płacowych:
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z płacami i wymaganej przez prawo dokumentacji w tym zakresie (np. zasiłki chorobowe, rodzinne, opiekuńcze, pielęgnacyjne, wychowawcze, nieobecności, korekty wynagrodzeń, potrącenia–w tym komornicze) poprzez naliczanie wynagrodzeń pracowniczych i wynikających z umów cywilnoprawnych
- Współudział w opracowywaniu: taryfikatorów płac, tabel płacowych oraz regulaminów wynagradzania i premiowania
- Przygotowywanie i sporządzanie w systemie „Płatnik” deklaracji rozliczeniowych, imiennych raportów miesięcznych oraz korekty tych dokumentów do ZUS
- Ustalanie wymiaru zaliczek na podatek dochodowy oraz terminowe sporządzanie odpowiednich informacji i rozliczeń do właściwego urzędu skarbowego (w tym rocznych deklaracji)
- Sporządzanie na potrzeby pracowników, wynikających z przepisów prawa stosownych dokumentów m. in. emerytalnych, rentowych, dotyczących kapitału początkowego, świadczenia rehabilitacyjnego oraz innych, związanych
z wynagrodzeniem pracowników - Współudział w podziale i administrowaniu ZFŚS
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. IT należy:
- Przegląd urządzeń i instalacji komputerowych, prowadzenie ewidencji
we współpracy z Działem Administracyjnym - Usuwanie zakłóceń w pracy stosowanych w Centrum MSWiA systemów
i programów komputerowych - Szkolenie pracowników Centrum MSWiA w zakresie obsługi programów
i urządzeń komputerowych - Współpraca i nadzorowanie zewnętrznych firm informatycznych współpracujących z Centrum MSWiA
- Diagnozowanie i nadzorowanie usuwania problemów informatycznych
- Przegląd urządzeń i instalacji komputerowych, prowadzenie ewidencji
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Zamówień Publicznych należy:
- Przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań przetargowych, a przede wszystkim przygotowywanie dokumentacji przetargowej zgodnie z Ustawą pzp
- Tworzenie ogłoszeń dotyczących postępowań przetargowych
- Sporządzanie projektów umów
- Udział w komisji przetargowej
- Akceptowanie wniosków zakupowych
- Kompletowanie dokumentacji związanej z zakończonymi postępowaniami
- Umieszczanie informacji o udzielonych zamówieniach w BIP
- Aktualizacja Regulaminu
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Ochrony Danych Osobowych/Inspektor Ochrony Danych /IOD/ należy:
- Realizacja zadań określonych w art. 39 Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (Dz.U.UE.L.2016.119.1),
- Prowadzenie audytów i kontroli w przedmiocie ochrony danych osobowych,
- Opiniowanie umów i dokumentów wewnętrznych pod kątem ich zgodności
z przepisami ochrony danych osobowych, - Prowadzenie szkoleń i innych działań mających na celu zwiększanie świadomości konieczności ochrony danych osobowych wśród pracowników Centrum MSWiA.
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. BHP i PPOŻ należy:
- Dokonywanie analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Centrum MSWiA
- Inicjowanie zmian zmierzających do poprawy warunków pracy, a zwłaszcza eliminowaniu przyczyn powodujących wypadki przy pracy
- Prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie BHP i PPOŻ
- Prowadzenie kontroli wewnętrznych w zakresie BHP i PPOŻ
- Systematyczna kontrola warunków pracy oraz nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP
- Nadzór nad zaopatrywaniem pracowników w odzież ochronna, obuwie i sprzęt ochrony osobistej
- Prowadzenie dokumentacji powypadkowej oraz sprawozdawczości w tym zakresie
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Obronnych należy:
- Opracowywanie i aktualizacja planu działań w wyższych stanach gotowości obronnej państwa oraz w sytuacjach zarządzania kryzysowego
- Realizowanie zadań wynikających z przepisów dotyczących obronności
- Prowadzenie szkoleń z zakresu obronności i zarządzania kryzysowego
- Prowadzenie wymaganej dokumentacji i sprawozdawczości
- Planowanie przedsięwzięć w zakresie ochrony przed skutkami działań terrorystycznych
- Da zdań Radcy Prawnego należy:
- Udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa
- Pomoc w opracowywaniu wewnętrznych aktów prawnych, w tym zarządzeń, pism ogólnych oraz ich opiniowanie
- Opiniowanie pod względem prawnym projektów umów, porozumień oraz innych aktów wywołujących skutki prawne
- Uczestnictwo w rokowaniach mających na celu nawiązanie, zmianę lub rozwiązanie stosunku prawnego
- Opracowywanie pism procesowych
- Zastępstwo sądowe w postępowaniu przed sądami powszechnymi, administracyjnymi oraz przed innymi organami orzekającymi
- Wykonywanie innych czynności wynikających z ustawy o radcach prawnych
Rozdział V
ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Centrum MSWiA prowadzi działalność obejmującą:
- Rejestrację dawców krwi w systemie komputerowym dokonaną w oparciu o przedłożony dokument potwierdzający tożsamość.
- Rejestrację potencjalnych dawców szpiku.
- Kwalifikowanie kandydatów na dawców i dawców krwi i jej składników.
- Wykonywanie badań analitycznych.
- Pobieranie krwi i jej składników.
- Preparatykę krwi i jej składników.
- Immunologię transfuzjologiczną krwinek czerwonych.
- Diagnostykę czynników zakaźnych przenoszonych przez krew.
- Przechowywanie i wydawanie krwi i jej składników.
- Specjalistyczny nadzór nad procesem leczenia krwią i jej składnikami przez podmioty lecznicze w obszarze działania.
Rozdział VI
MIEJSCE WYKONYWANIA DZIAŁALNOŚCI
Krew i jej składniki pobierana jest w systemie stacjonarnym w siedzibie Centrum MSWiA
od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 14:35 z możliwością przedłużenia godzin pracy oraz pracy w soboty w zależności od potrzeb pracodawcy. W czasie Ekip Wyjazdowych zgodnie z ustalonym harmonogramem również w dni wolne od pracy, niedziele
i święta. Konsultacje oraz wydawanie krwi i jej składników zgodnie z zawartym porozumieniem i umowami są zapewnione przez 24 h na dobę.
Rozdział VIII
WARUNKI WSPÓŁPRACY Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ
Wykonując swoje zadania wynikające z przepisów prawa, Centrum MSWiA współpracuje
z podmiotami leczniczymi utworzonymi przez Ministra właściwego do spraw wewnętrznych, a także z jednostkami organizacyjnymi publicznej służby krwi, innymi podmiotami leczniczymi, Polskim Czerwonym Krzyżem, organizacjami Honorowych Dawców Krwi, Instytutami Badawczymi, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i fundacjami.
Rozdział IX
ODPŁATNOŚĆ ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
Centrum MSWiA pobiera opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej zgodnie z
art. 28 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
(Dz. U.2023.1545)
Regulamin do pobrania dostępny tutaj: Regulamin Organizacyjny CKiK MSWiA w Warszawie